fannyibelgien

Alla inlägg den 26 september 2017

Av Fanny Lööf Larsson - 26 september 2017 16:55

 

Alla hästarna är klara för min del & nu återstår vattning, fodring, putsning osv. Fancy var pigg idag & vill gärna lägga sig i samma tempo hela tiden. Hoppade lite studs på honom, snacka om kul om du frågar honom!

ikväll ska vi förbi lösdriften för att kolla till stona, efter det ska vi eventuellt förbi en restaurang som är känd för sina milkshakes.. Frågan är bara om vi hittar dit, för ingen minns vägen dit eller vad stället heter, så det ska bli spännande.

Sista hästen jag longerade idag var 4-åriga valvaken Ralph (den jag vill ha). Imorgon ska jag äntligen få prova honom! Han har ju haft en liten vila sedan han drog ut vargtanden...


Av Fanny Lööf Larsson - 26 september 2017 12:47

   


  Just nu är det så mycket att göra i stallet att jag inte har tid att publicera några inlägg här.
Igår var vi i stallet i 12h, inte jättemånga som reds eller longerades, men på eftermiddagen säckade jag & Cajo ihop vilket gjorde att allt tog lite längre tid.
Igår fick jag möjligheten att longera Fancy med pessoa-selen, wow vilket steg han hade!
Just nu sitter vi ute i solen & har lunch. Allt i stallet är fixat & jag har longerat första hästen. Cajo har hunnit rida 4 hästar & har 6 kvar, så dagen är lång!
Senare idag ska vi iväg & kolla till stona på lösdriften, men det lär ju bli ganska sent..
Imorgon kommer hovslagaren & ska kolla igenom några hästar. Annars vet jag inte så mycket om hur veckan ser ut.
Efter jag har longerat klart de 3 hästar som jag har kvar så ska jag även rida Fancy.

På de översta bilderna är det Fancy med pessoa-selen & på nedersta bilden är det ett av fölen.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards