fannyibelgien

Alla inlägg under augusti 2017

Av Fanny Lööf Larsson - 30 augusti 2017 17:28

När man väl börjar packa inser man hur mycket saker man faktiskt har. Men allt ska ju faktiskt inte med, tack & lov, men att packa både till hästen & sig själv lär ju resultera i att jag glömmer saker..
Nu är det bestämt att jag lämnar Sverige på lördag förmiddag & vi kommer att köra ner till Lastrup i Tyskland där både vi & Fancy kommer att övernatta. Fancy kommer att övernatta på det fina stallet Guido Klatte. På söndag morgon beger vi oss sedan vidare mot Belgien. Det är ca 100 mil enkel resa & kommer totalt att ta ca 11 timmar att köra.
Nu ska jag fortsätta med packningen, är ju en hel del kvar!

Av Fanny Lööf Larsson - 29 augusti 2017 20:01

Nu börjar det verkligen kännas av att jag ska lämna. Idag gjorde jag sista träningen för Tobias Grönberg. En tränare som står mig väldigt nära & en tränare som ställt upp för mig till 110%. Så lite känsligt är det allt.
Fancy skötte sig som vanligt galant & träningarna känns rätt så enkla nu. Skickar med en bild och en filmsnutt nedanför!
Nu är det preliminärt bestämt att bege sig mot Belgien på lördag, så nu börjar det allt spännas i magen & nervositeten börjar sakta smyga sig på, men jag längtar!



 

Av Fanny Lööf Larsson - 27 augusti 2017 20:45

Denna älskade Cornelius, kommer bli tufft att vara ifrån honom så länge..
Sen snart två månader tillbaka har han varit hos Victoria Almgren som har sin verksamhet utanför Värnamo i Småland. Jag tog beslutet att lämna honom dit för att jag kände att jag inte pallade att kvala honom till Breeders mentalt. För er som inte vet vad Breeders är, så är det en kvalitetsbedömning för svenska hästar i bland annat hoppning. För att kvala dit som 5-åring krävs 3 felfria rundor i 1.20 eller 1.25
För mig kändes det varken rätt för mig själv eller hästen att oförberedda ge oss in på detta med både pressen & stressen, därför bestämde jag mig för att lämna honom till Vicky.
Chockerande nog har han startat 9 klasser & varit felfri i alla, varav 3 av dessa har varit på 1.20
Han är alltså färdigkvalad till Breeders & Elmia Rising Star. Vicky kommer alltså att starta honom på dessa championat.
Därefter kommer han få en välförtjänt vila! Sedan är det spridda tankar på om jag ska komma hem, om Cornelius ska komma till mig i Belgien eller om han ska tillbaka till Vicky om jag väljer att stanna & känner att jag inte har möjligheten att ta ner honom.
Långt kvar, så det får vi se då!
Men en sak vet jag med säkerhet, & det är att jag har den bästa 5-åringen.

Av Fanny Lööf Larsson - 27 augusti 2017 20:15

Hej!
Jaha, då är det snart dags för flytt. En flytt en bit hemifrån, ganska exakt 100 mil hemifrån. Detta är nog det största steget jag gjort i mitt liv, haha, men nu kände jag att det var dags.
Att åka till Belgien kom ganska spontant (för er som inte vet så är jag väldigt spontan av mig) & bestämdes alltså under en dag. Tanken är att jag åker ner & ser hur det känns, så det är inget bestämt datum på när jag ska tillbaka till Sverige.
Vad ska jag då göra i Belgien undrar nog de flesta. Jo, jag ska arbeta på ett stall i norra Belgien, i en stad som heter As. Stallet jag ska arbeta på heter Stal Zevenhuizen & de har ca 40 hästar varav 20 stycken rids dagligen. Mina uppgifter är att se till att stallet sköts, att hästarna är i gott skick, ja i princip allt som har med hästarnas välmående att göra. Någon gång rider jag någon häst. Sen såklart kommer jag att följa med som groom (hästskötare) på tävlingar som de har inplanerat. Några av dem är unghäst-VM i Zangersheide & Sunshine Tour i Spanien, så ni kan ju ana vilka hästar jag kommer att ta hand om.
Jag kommer även att ta med mig en av mina hästar, Fancy. Han kommer att följa med ner så jag ska kunna träna & tävla honom där nere.
Cornelius kommer att stanna kvar i Sverige så länge, hur planen ser ut med honom kan jag skriva i ett annat inlägg.
Vi hörs i nästa inlägg!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En 18-årig tjej som lever drömlivet i Belgien.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards