fannyibelgien

Direktlänk till inlägg 21 september 2017

Den här mottagningen...

Av Fanny Lööf Larsson - 21 september 2017 14:50

Det här med mottagningen alltså. Igår blev det inget inlägg för jag inte hade nån mottagning på i princip hela dagen..
Igår var en slitsam dag, inte mockat på två dagar, så hela kroppen känns tyngre än vanligt. Igår hämtades en 2-åring som såldes här om dagen, kommer bli en bra häst av den.
Vi möttes även av en rolig grej igår. Tvååriga hingsten efter Durango kom gåendes över gårdsplanen som om inget hade hänt, han hade bara gått rätt ut genom staketet & dragit ner allt inklusive stolpar & allt annat.
Även 5-åriga Hustler hade sparkat ner ett staket igår, duktiga hästar!!
Det var även en kille här och provade 4-åringen åt en klient, eventuellt såld tyvärr, men inget bestämt.
Idag har tandläkaren varit här och kollat igenom ca 10 hästar. En vargtand fick dras ut på en häst (bild nedan).
Det sjukaste hände innan också... städade en hylla som är fylld med lådor, där de har benskydden i. Jag tog ut en av lådorna & märkte att det rörde sig något i dammet, men tänkte inte att det skulle vara en mus, för då borde den sprungit för livet? Det var istället musbebisar, som inte ens fått päls, ville spy.
Inte nog med det, när jag sedan ska städa lådan & tar ut en benlinda så hoppade det ut 5 möss, jag kastade benlindan, sprang ut ur stallet skrikandes & började gråta haha, jag är verkligen livrädd för möss...
Ikväll ska vi på auktion i Zangersheide, det ska bli kul efter denna hemska dag haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Lööf Larsson - 2 oktober 2017 19:18


Idag har jag gråtit så otroligt mycket, haft panik. Men nu är det bestämt, jag ska åka hem igen. Trivs helt fantastiskt här & de är hur trevliga som helst, men hemlängtan tar över. Kommer helt klart sakna det, men som de sa så kan jag komma tillbak...

Av Fanny Lööf Larsson - 1 oktober 2017 18:12


En lång mockdag i stallet är nu avklarat. Sen blev det en snabb vila & nu sitter vi i Genk. Precis kommit ut från ett shoppingcenter & när klockan slår 18 hittar vi Zara & H&M som stänger 18, sån otur... Istället hamnade vi på en restaurang, så mys...

Av Fanny Lööf Larsson - 30 september 2017 20:23

Idag har vi varit riktigt sega.. jag har longerat 3 hästar & Cajo har ridit 7. Vi har även lyckats vara handymans, vi tog ner trappan inne i lösdriften så nu kan fölen leva loppan. Stallmyset avslutades i halmen med de två mini-falabella hingstarn...

Av Fanny Lööf Larsson - 29 september 2017 21:53


Idag har helt klart varit längsta dagen i stallet. Jag fodrade, höade & ströade till 21 boxar. Så inga hästar ridna för min del. Har endast longerat en & släppt en i ridhuset. Dagen började vid 7, för då kom höet. Dessutom var det 54 balar & vi var...

Av Fanny Lööf Larsson - 28 september 2017 17:40

Idag är jag mer död än vanligt. Ingenting har i princip gått som vi viljat idag. Vår "halmtraktor" åkte iväg vid 10-tiden innan vi mockat klart, vilket gjorde att vi fick ta in halm för hand, vilket är minst 10 gånger jobbigare. När halmtraktorn seda...

Ovido - Quiz & Flashcards