fannyibelgien

Direktlänk till inlägg 21 september 2017

Fem minuter

Av Fanny Lööf Larsson - 21 september 2017 22:20

Fem minuter hemifrån & 5 minuter in i auktionen köper Davy en häst, ovanligt, eller inte. Det är en hingst efter Quickly de Kreisker - Carthago Z.
Halva auktionen har gått & jag sitter & halvsover..
Min fot gör så fruktansvärt ont. Vid "musattacken" hoppade jag till & sprang för livet (samtidigt som jag trampade ihjäl en mus) & har antagligen vrickat foten...
Innan vi åkte han jag klicka några bilder med favoriten & vårt nya föl som vi köpte på senaste auktionen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Lööf Larsson - 2 oktober 2017 19:18


Idag har jag gråtit så otroligt mycket, haft panik. Men nu är det bestämt, jag ska åka hem igen. Trivs helt fantastiskt här & de är hur trevliga som helst, men hemlängtan tar över. Kommer helt klart sakna det, men som de sa så kan jag komma tillbak...

Av Fanny Lööf Larsson - 1 oktober 2017 18:12


En lång mockdag i stallet är nu avklarat. Sen blev det en snabb vila & nu sitter vi i Genk. Precis kommit ut från ett shoppingcenter & när klockan slår 18 hittar vi Zara & H&M som stänger 18, sån otur... Istället hamnade vi på en restaurang, så mys...

Av Fanny Lööf Larsson - 30 september 2017 20:23

Idag har vi varit riktigt sega.. jag har longerat 3 hästar & Cajo har ridit 7. Vi har även lyckats vara handymans, vi tog ner trappan inne i lösdriften så nu kan fölen leva loppan. Stallmyset avslutades i halmen med de två mini-falabella hingstarn...

Av Fanny Lööf Larsson - 29 september 2017 21:53


Idag har helt klart varit längsta dagen i stallet. Jag fodrade, höade & ströade till 21 boxar. Så inga hästar ridna för min del. Har endast longerat en & släppt en i ridhuset. Dagen började vid 7, för då kom höet. Dessutom var det 54 balar & vi var...

Av Fanny Lööf Larsson - 28 september 2017 17:40

Idag är jag mer död än vanligt. Ingenting har i princip gått som vi viljat idag. Vår "halmtraktor" åkte iväg vid 10-tiden innan vi mockat klart, vilket gjorde att vi fick ta in halm för hand, vilket är minst 10 gånger jobbigare. När halmtraktorn seda...

Ovido - Quiz & Flashcards